zondag 18 maart 2012

De laatste weken!

Het zit er voor ons bijna op, 2 april om 10.30 uur gaat het gebeuren. Het inlevermoment van Dismo in Herpen. Ik ga er nog niet veel over zeggen want de focus ligt eerst nog op genieten, gewoon door oefenen, trainen, de welbekende puntjes op de i! Nu staat op die i maar 1 puntje, dus zou je denken, makkie...... maar er is nog genoeg te doen. Dismo kan het allemaal super, maar hij moet het simpelweg onder alle omstandigheden super laten zien, ook als er superleuke andere honden in de buurt zijn of als hij een hieperdepieperdepiep bui met poedelhup voelt opkomen, of als zijn puberstreken hem de afweging laten maken luister ik naar de baas, ik weet wel hoe het moet of doe ik het even niet? De laatste tijd gaat Dismo zelf dingen zoeken om te doen, zelf dingen ongevraagd halen of lijn in de bek, in de achteruit en trekken maar. Zo van, hé baas, lang genoeg stil gestaan, ik wil werken voor de kost. In eerste instantie haalde ik hem daaruit door hem commando's te laten doen, maar dat is niet de oplossing, want op zo'n moment doet hij dat maar al te graag. Bewustwording! Dat is eigenlijk precies wat hij wil en ik geef hem zijn zin. Dus nu negeer ik hem en praat ik gewoon al stokkende door (want zo'n hond kan hard trekken) of blijf ik gewoon stevig staan. Dat werkt inderdaad beter. Bijna opgelost maar nog niet helemaal, moet nog even volhouden!

Dismo kun je werkelijk overal mee naar toe nemen, hij is niets en niemand tot last. En hij is weer behoorlijk op stap geweest de afgelopen weken. Zo hebben we een bezoek gebracht aan IJssalon Florence en hebben we met zijn 7, Corola en Lisanne zijn ook gezellig meegeweest, genoten van de coupe Hulphond en niet te vergeten, van de geweldige warme en hartelijke ontvangst door eigenaresse Marjo Janssen. Van zulke mensen word ik blij. Nogmaals hartelijk dank voor het kiezen van Hulphond als goed doel 2012. En mensen, ga die coupe eten, hij is zoooooo lekker en de helft van de opbrengst gaat naar Hulphond!

Buiten de normale dingen is Dismo nog naar een collectieve les geweest in Herpen. Na deze, weer zeer leerzame les zijn we wat gaan drinken en heeft collega Jan Pol foto's gemaakt. En ook daar word ik blij van, want Jan maakt hele mooie foto's.







Dismo is weer naar trimsalon Lassie geweest en Gerrie heeft er in plaats van een krullending een fluwelen tapijtje van gemaakt. Even wennen, maar hij ziet er weer keurig verzorgd uit. Dismo is zo knap dat hem gewoon alle kapsels staan, een enkeling heeft dat geluk hier, op deze aardbol. De dag erna naar de dierenarts voor de laatste cocktail prik en de prik tegen kennelhoest. De wormenkuur en de vlooienpipetten hebben we weer gegeven, dus qua verzorging is Dismo er helemaal klaar voor. De dingen die moeten gebeuren voor het inleveren zijn gebeurd.

Janne heeft een mooie power point presentatie gemaakt over Hulphond.nl en vorige week vrijdag werd ik om 12.45 uur op school verwacht om de presentatie bij te wonen en met Dismo de show te stelen. Gelukt, een dikke vette 8,5! Meester Mikel zei dat dit de langst durende presentatie ooit was en dat ook hij veel opgestoken had van het verhaal. Dat is mooi. Topprestatie Janne, een goed punt en bovendien geholpen om Hulphond.nl op de kaart te zetten!

Zaterdag ben ik met Janne en natuurlijk Dismo naar de open dag van Lyceum Schöndeln geweest. Die hond heeft al aardig wat scholen gezien, het Connect, de Mavo Roermond, basisschool de Draaiende Wieken, basisschool Op de Slek en dan nu het Lyceum Schöndeln. Het was gigantisch druk, maar dat kan Dismo niet deren. Die prikkels kan hij allemaal weerstaan, dat doet hij zo super goed. Niet iedereen kan echter Dismo weerstaan, zoals Jack Mestrom, een notoire aaier van het beste soort. Ik weet zonder om te kijken dat Jack in de buurt is want Dismo herkent hem uit duizenden en ook Jack's dochter Pien (vriendin van Paule) hoort bij de lievelingen van Dismo. En Jack was inderdaad op de open dag, en ........Dismo had hem weer meteen in de gaten.

Deze week staat nog een collectieve les op de planning en woensdag de 1e verjaardag van Dismo en...... op die dag........de 12 maandentoets. Duim mee voor dit team, de niet snel tevreden zijnde perfectionist (zelfkennis is nooit weg) en deze geweldige hond, zodat we glansrijk en met een mooi eindrapport door deze toets komen.

1 opmerking:

  1. Wij duimen uiteraad voor jullie.
    teminste als we de tijd krijgen als Djessy en Dismo tegelijk op de toets zijn :)
    en niet vergeten de 30e met zijn alle ijs eten bij IJssalon Florence. de laatste kans voor ons gastgezinnen om met deze kanjers gezamelijk op stap te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen