donderdag 19 juli 2012

Mooiste telefoontje van het jaar!

Natuurlijk maakt iedereen zich vooraf voorstellingen van zaken. Hoe zal het allemaal gaan, gaat het lukken, gaat het goed, gaat het goed genoeg, hoe ervaar ik het afscheid nemen, kan ik dat wel, hoe zal de kenneltijd zijn, hoor ik dan nog wel eens iets over Dismo, heeft hij er geen last van als hij mij in Herpen hoort, ziet of ruikt (geen commentaar hierover, dat hoort gewoon bij honden!), lukt het allemaal nog een tweede keer, krijgt Dismo een goede match of eigenlijk liever een perfecte match want dat is waarvoor we het gedaan hebben, hoe lang gaat het duren, hoor je dan nog wel iets van en over Dismo, zijn er foto's, poehhhhhhhhhhhhhhhh. Iedereen? Dat week ik eigenlijk helemaal niet dus laat ik vooral voor mezelf spreken. Als een hond zo in je hart kruipt zoals Dismo dat bij ons gedaan heeft, laat je dat niet meer los. Bewust heb ik een tijdje niet meer over Dismo geblogd om het proces in alle vertrouwen daar te laten waar het hoort en het vooral niet te verstoren. Nu is het moment dat ik jullie dat stukje over Dismo ga bloggen en dat lukt nog steeds niet zonder traan, want wat heeft die hond een indruk achter gelaten. Maar nu zijn het gelukstranen want Dismo woont sinds 27 juni 2012 bij zijn nieuwe baasje! En dat voelt..........ja hoe voelt dat, te waanzinnig voor woorden! 2 April hebben we Dismo 'ingeleverd' bij Saskia voor het grote werk in Herpen. Regelmatig werd ik door Saskia op de hoogte gehouden en dat heb ik als zo verschrikkelijk waardevol ervaren. Dat is zo fijn, dat telefoontje, die mail, de berichten over de medische keuringen, over zijn ontwikkelingen, gedrag en......het ging allemaal goed! Vervolgens komt het bericht, als je nog wil knuffelen dan moet je dat op korte termijn komen doen want Dismo is klaar om gematched te worden! Een knuffeldag! Op naar Herpen, met Paul, Janne, Jetske en Okke. Paule gaf aan dat ze dat te emotioneel vond en liever thuis bleef en dat moet je ook respecteren. Het was een geweldige middag en het mooiste vond ik dat je zag dat Dismo zich in Herpen op zijn plek voelde, heel rustig, heel beheerst kwam hij aangelopen en daarna.......was het weer even helemaal mijn Dismo. Natuurlijk weer niet droog gehouden die dag terwijl het toch echt mooi weer was. Lekker met zijn allen naar het bos geweest en daarna een terrasje gepikt. Wat een prachtige hond en daarvan is niets overdreven! De match, Dismo heeft een match! Ze zijn werkelijk voor mekaar gevallen, het past zo goed! Dismo wordt middels externe trainingen door Inge verder getraind. Maandag 25 juni telefoon van Saskia! Dismo is afgelopen vrijdag voor het eerst op externe training geweest en het ging erg goed. Maatwerk moet natuurlijk nog wel getraind worden, maar het ging zo goed dat hij zich wel door de cliënt liet aanlijnen maar niet meer door Inge. Sorry Inge, maar dit is wat we willen horen, dit is zo Dismo! Het gaat zelfs zo goed dat Dismo vanaf woensdag 27 juni 2012 bij de cliënt blijft wonen. HET MOOISTE TELEFOONTJE wat je maar kunt krijgen. 4 Juli telefoon van Inge. Het gaat goed, het maatwerk verdient nog aandacht natuurlijk maar het gaat echt goed! En dan komen er foto's op facebook, externe training met Miep en Dismo! Als 5 dolle negers naar die computer, die vervolgens oververhit raakt omdat die foto's wel 150 keer bekeken worden. De foto's zeggen alles, de blikken van Dismo en Miep! En het commentaar van familie en bekenden, daar heb ik niets meer aan toe te voegen! Dit is waar we het voor gedaan hebben. Het verhaal Dismo is een droomscenario geworden en ik laat me door niemand wakker knijpen!!!!!!!!!!!! Wij alle 5, Marianne, Paul, Paule, Janne en Jetske wensen Miep en Dismo heel veel mooie jaren toe, tot ziens op de overdracht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten